هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.



 
الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 الحلقات الاخيرة من يوميات صعيدى فى الجامعه

اذهب الى الأسفل 
2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ابوسعيد
القيصر
القيصر
ابوسعيد


عدد المساهمات : 1258
تاريخ التسجيل : 14/02/2010
العمر : 49
الموقع : قلب سعيد واسلام

الحلقات الاخيرة من يوميات صعيدى فى الجامعه Empty
مُساهمةموضوع: الحلقات الاخيرة من يوميات صعيدى فى الجامعه   الحلقات الاخيرة من يوميات صعيدى فى الجامعه Emptyالسبت أكتوبر 16, 2010 11:00 am


كنا واقفين المرة الى فاتت عند احمد ونور وريم طلعوا يحضرو الشنط وناموا لغايه بالليل و بعد لما صحيوا نزلوا اتعشوا وخرجوا شويه وبرضه ريم معاهم مش عارفين يتكلموا خالص

احمد بوظ القعده علي ريم ومشاها بذكاء على شان يعرف يكلم نور

احمد بقي هيعمل ايه فضل احمد يفكر ويفكر هيعمل ايه علشان يمشي ريم دي وفي الاخر وصل لحل ظريف اوي

تعالوا نشوف ايه الحل الى احمد وصلوا

اتصل بالتليفون في الاوضه الى فيها نور وريم

احمد : ازيك يا نور
نور : الحمد لله تمام يااحمد انت عامل ايه

احمد : اهي ماشية الحمد لله هتعمل ايه يعني

نور : هي ايه الى هتعمل ايه يا احمد انت مالك مش مركز ليه

احمد : والله يا نور مضايق شويه

نور : خير يا احمد في ايه احمد : بصراحه كدا بصراحه يعني

نور : ها يا احمد عايز تقول ايه

احمد : كنت عايز أقعد معاكي شويه لوحدنا بس الست ريم مش مدينا فرصه

احمد بيعمل كدا ليه علشان نور تفكر معاه ازاي تخلي ريم تشوف حاجة تعملها بدل مهي معكننة عليهم كدا ومش مخلايهم عارفين يقعدوا مع بعض
نور : ليه يااحمد عايز تقول حاجه ؟

احمد : كلام كتير والله يا نور بس مكنتش عارف ابدأ ازاي

نور فرحت طبعا من كلام احمد

نور : خلاص يا احمد تعال نفكر نعمل فيها ايه علشان ننزل نقعد مع بعض شويه قبل ما نسافر
احمد : اه مهو دا الى مضايقني وخصوصا اني مش عارف هشوفك تاني امتى لاني عايز اسافر البلد شويه

نور : طيب تعال ننزل دلوقتي وهي ملخومة في ترتيب الشنط هقولها راحه اشتري حاجه وراجعه

احمد : يلا بينا يا نور بس علشان خاطري مش تتأخري علشان عايزك في موضوع مهم
نور : اوكي يااحمد هنزل دلوقتي حالا

نزلت نور وهي لسه واقفه قدام الرسبشن علشان تسأل علي احمد لاقى احمد بينادلها

نووووووووووور نووووووووووور نووووووووووووور

نور : نعم يااحمد خيرر

احمد : انا عايزك اقولك علي حاجه ضروري يا نور واتكلم معاكي كتييييييير قبل معملها

نور : اتفضل قول يااحمد

احمد : بصي يا نور انا هكون صريح معاكي وانتي عارفه انك اقرب حد ليا في البلد دى

نور : اتكلم يا احمد انت قلقان ليه كدا ومتوتر ليه ؟

نور وشها احمر حاسه بالي احمد عايز يقولوا

احمد : نور بصي عندنا في البلد الى بيكون بيصيف بيجيب مشبك وهوه راجع وانا معرفشي محلات بتبيع مشبك هنا

( المشبك اللى بيتاكل مش المشبك بتاع الغسيل ده )للاغبيه وبالخصوص ترعه

نور : احمد ايه الى انت بتقولوا دا

احمد : والله يا نور مكسوف منك مووووووت

نور : هوه دا الموضوع الى كنت عايزني فيه يا احمد

احمد : اه يا نور امال انتي كنتي فاكرة ايه ؟

نور : احمد انت جاي شرم الشيخ علشان تشتري مشبك

احمد : امال هما بيجوا ليه ؟

نور : احمد مش معقول كدا

احمد : نور مش انتي قولتلي ان شرم الشيخ دي زي راس البر وجمصة ؟ ولا انتي هترجعي في كلامك وشكلك مش عايزه تسعديني

نور : اوووووووووووووووووووووووووووف

وسابت احمد ومشيت واحمد طبعا استغرب من الى حصل هوه شايف ان الموضوع طبيعي لكن نور طلعت منهارة وعماله تعيط فطلعت فوق لقت ريم هى كمان بتعيط حاولت تهدي نفسها علشان تعرف تكلم ريم

في نفس اللحظه احمد قال يعمل تليفون طالما نور مش عايزه تساعدة هيتصل بمين بمين بمين ؟؟

بعطياااااااااااااااااات

احمد : الووووو

جارته : ايوة مين

احمد : انا جارك يا ست عطيات

جارته : اهلا يامومو عامل ايه

احمد : مومو مين ياستي بقلك انا احمد جارك اللى منتيل على عينه وساكن قصادك

جارته : ايوة يا مومو ما انا بدعلك

احمد : وتدلعينى بتاع ايه انتى

جارته : ايه انت لسه مجتشي من المصيف

احمد : لا انا جاي بكره ان شاء الله انا متصل بيكي بخصوص الموضوع دا

جارته : خير يا مومو عايز فلوس ولا عايز ايه ؟

احمد : لا مستوره والحمد لله انا كنت عايزك اسالك سؤال بسيط كدا

جارته : قول يا حبيبي قول

احمد : تعرفي محلات مشبك في شرم اشتري مشبك لبويا وامي

جارته : ههههههههههههههيههههههههههههههههههههههههههه

احمد : بتضحكي علي ايه يا ولية انتي

جارته : اه يا مومو عارفه

احمد : والله هجبلك ربع كيلوا وانا جاي بس قوليلي فين مكانه

جارته : انت عارف وانت جاي من شرم

احمد : لا عارف وانا جاي من بلدنا متخلصي يا ولية انتي

جارته : قول للسواق نزلني عند بتوع المشبك هههههههههههههههههههههه

احمد : بجد يا ست عطيات

جارته : ايوه يا حبيبي بجد

احمد : طيب سلام

نرجع بسرررعه علشان نعرف ريم كانت بتعيط ليه

نور : مالك يا ريم

ريم : مفيش يا نور انتي كنتي فين ؟

نور : كنت تحت بشتري شويه حاجات

ريم : اه سألت عليكي بتاع الرسبشن قالي انك خرجتي مع احمد

نور : بصت ليها كدا وراحت معيطه

ريم : بتعطتي ليه دلوقتي مع انك كنتي مع احمد يعني

نور : تقصدي ايه يا ريم بالي بتقوليه دا

ريم : مقصدش حاجه هانت اهي وكل حد فينا يروح لحالة

نور : انا مش مطمنه لكلامك دا يا ريم ياريت توضحي كلامك

ريم : لا كلام ولاحاجه يا نور انا هنزل اتمشي شوية

نور : طيب براحتك مهي العمليه نقصاكي اصلا

ريم : انا نازلة

المهم ريم نازلة علي السلم فوقعت رجليها وجعتها واحمد كان داخل بالصدفه الفندق

احمد : يانهاار مدوحس دي ريم ولا ايه ؟؟؟؟

بتاع الامن : والله معرفشي حضرتك

احمد : وانت مالك يا عم هوه حد كان سألك

بتاع الامن : سوري حضرتك كنت فاكرك بتكلمني

احمد : اروح اشوف البت دي حصل فيها ايه

اوعوووا يا جدعااان جحا اولي بلحم طوووورة اوعوو بس انا هشوفها

احمد : ريم مالك

ريم : رجلي بتوجعني يااحمد

المهم احمد سمع الكلمتين دول ونسي المشبك ونسي الدنيا كلها

وشال ريم ( اخوي يعني ) وراح بيها المستشفي

نرجع بسرررعه لنوررررر
نور : ياتري ريم زعلانه ليه ؟ اممممممم مش عارفه ربنا يستر وميكونشي عملت حاجة تزعلها دي بردوا صاحبتي ومش عايزاها تزعل مني

وفي نفس الوقت كان في حوار صغير كدا في البلد عند احمد بين ابوه وامه

ابووه : شوفتي يا وليه الواد تريبتك النجصه سايب دراسته وعمال يتسرمح في شرم الشيخ مع البنات الى لبسه هدوم مجطعه

امه : يا حج .. احمد مش صغير اكيد بس بيغير جووو زي زمايله وانت عارف ان الطلبه بتغير من بعضيها

ابووه : مكان جه غير جو في الترعه حدانا او في المصرف الى في اخر البلد

امه : هتلاجيه نسي يا حج

ابووه : ده انا لما يجي هشوف شغلي معااه علي شان ميعملش كدا تاني

امه : ربنا يجيبوا بالسلامة بس وبعد اكده ابجي اقطع رجبته

ابووه : وهيجي ليه بجي لما انا هجطع رجابته يا وليه انا خايف عليه

امه : ما انا عارفه يا حج ربنا يخليهولك يارب

ابووه : يا وليه اعملينا صنيه البطاطس علشان هموت من الجوع

امه : عنيا يا حج

ابووه : تسلم عنيكي يا غالية

وقامت تعمل صنيه البطاطس

ابووه : ياتري يابني عامل ايه مع الحريم الي لابسه من غير هدوم في شرم الشيخ

جتنا نيله في حظنا الهباب قاعد في وش الوليه دي ليل ونهار مش عارف اشوف غيرها

الواد دا مكنش جال كنت روحت معاه اتفرجتلي يومين ولا حاجه

لا والمصيبه الاكبر جارته يالهوي علي ضحكتها مسخرررة بجد يعني

يارتني كنت انا الى ساكن عندها

وبسرعه نروح تانى لريم في المستشفي

ريم : اه .... اه ..... اه يا رجلي

احمد : حمدالله علي السلامة ياريم

ريم : الله يسلمك يااحمد هوا انا فين

احمد : في بيتك ومترحك يااختي هههههههههههه

ريم : لا بجد يا احمد انا فين

احمد : في المستشفي يابنتي

ريم : وانا ايه الى جابني هنا انا كنت كنت كنت والله مانا فاكرة

احمد : ايه دا يا ريم انتي فقدتي الذاكرة

ريم : يااحمد متهزرش

احمد : حاضر يا ريم انتي وقعتي من علي السلم ورجليكي اتكسرت وانا شيلتك وجبتك هنا علي الله يطمر فيكي بقي
ريم : ميرسي يااحمد علي زوقك وعلي انك جبتني هنا

احمد : وميرسي دي اصرفها منين هتيلي حاجه ساقعه احسن وياريت باكو بسكوت شمعدان ونص كيلو مشبك لابويا

ريم : انت بتقول ايه يااحمد ؟ مش فاهمة منك حاجه

احمد : لا لا متخديش في بالك

ريم : طيب

احمد : طيب معاكي علي رأى خالتك سميرة سعيد

ريم : ههههههههههههههه ماشي يا خفة

سكتوا الاتنين فترة كده وريم عاملة تبص في عنين احمد واحمد مركز في وشها اوي

وفجأه احمد قالها









ريم











ريم










ريم

احمد : ريم
ريم : نعم يااحمد في ايه حضتنني

احمد : انتي وشك اصفر شكل الكشري بتاع المحلات بتاع طنطا

ريم : بجد يا احمد

احمد : اه ورحمة خالي حسن
ريم : طيب هاتلي دكتور ولا اعمل اي حاجه

احمد : حاضر هنزل اشوفلك دكتور تحت في اي حته

ريم : طيب يلا بسررعه

نزل احمد تحت وبيسأل ممرضة

احمد : لو سمحتي يا نيرس

الممرضه : ايوة تحت امرك

احمد : الامر لله يا قمر
الممرضه : بصت ليه كدا وقالتوا خير يا فندم عايز حاجه

احمد : اه واحد كابتشينوا وباكوين بسكويت لو سمحتي
قامت الممرضه ضحكت كدا وقالتوا

الممرضه : حضرتك دا مش كنتين دي مستشفي محترم

احمد : اه مانا عارف عندنا زيها في بلدنا

الممرضه : بلدكوا ؟؟

احمد : اه بلدنا انا شايف الفضول في عنيكي وعايزه تعرفي ايه البلد

الممرضة : ههههههههه بصراحه اه
احمد : طيب مش هقولك

الممرضه : طيب مش مشكل المهم انت كنت عايز تقول ايه ؟

احمد : انا معايا واحده زملتي فوق رجليها مكسورة ولونها اصفر لو سمحتي عايز حد يشوفها

الممرضه : اه طيب اوكي تعالى هاجي معاك اشوف الموضوع يستلزم دكتور ولا لا

احمد : اوكي اتفضلي

طلعت الممرضه معاه وساعه ماشافت ريم بنوته حلوه وعسولة وشكل نانسى عجرم

راحت مسكت ايديها كدا علي اساس انها بتقيس ليها النبض يعني وقالت لاحمد

الممرضه : عايزاك ثواني

احمد : طيب حاضر هشوفها يا ريم شكل الموضوع خطير ولا شكلك هتموتي ونخلص منك

ريم : بعد الشر عليا يااحمد متبقاش كدا

احمد : انت هترغي يا ستي استني لما اشوف الممرضه الى بره دي

ريم : طيب

خرج احمد بره لقي الممرضه مستنياه

احمد : ايه مالها خير

الممرضه : بص يا استاذ ....امممممم

احمد : اسمي احمد وبلاش استاذ دي شيلي التكليف حضرتك

الممرضه : ميرسي كلك زوق

احمد : اه مانا عارف البلد كلها بتقولي كدا حتي نور بتقولي كدا

الممرضه : نور مين ؟

احمد : هو انتي علي طول عندك الفضول ده ههههههههههه

الممرضه : سوري اني ادخلت في حاجه مش ليا فيها

احمد : لا عادي مفيش مشاكل المهم قوليلي ريم مالها

الممرضه : دي بت مكهونه ومعندهاش حاجه هي بس لونها مخطوف من الخضه

احمد : ايه دا يعني هيا رجليها مش مكسورة

الممرضه : لا مكسورة بس دلوقتي بقيت كويسة وتقدر تروح كمان 10 ايام ان شاء الله

احمد : عشر تيام ينهار اسود ده احنا مسافرين بكره

الممرضه : مسافرين فين

احمد : رايحين القاهرة تاني احنا طالبه وجاين رحلة

الممرضه : اه طيب مهي مش هتنفع تخرج قبل كدا

احمد : خلاص هنسبها ولما تخف تبقي تيجي

الممرضه : لا متسبهاش هي ممكن تخرج النهارده
احمد : هههههههههههههههه الا قوليلي يا اسمك ايه

الممرضه : اسمي نهي
احمد : عاشت الاسامي يا نهي علي فكرة اسمك جميل اوي وانا بحبه

الممرضه : ميرسي ليك كلك زوق

احمد : ايوه مانا قولتلك عارف البلد كلها بتقول عليا كدا

الممرضه : هههههههههههههههههه

احمد : هههههههههههههه هوه انتي معاكي شبكة ؟
الممرضه : اه معايا

احمد : طيب ممكن رقم موبيلك

الممرضه : اها طبعا اتفضل 0000000000

احمد : طيب انا هروح اشوف بقيت صحابنا وهتصل بيكي اطمن علي ريم وانتي خدي بالك منها

الممرضه : طيب هتيجي امته علشان لو عايزين حاجه في الرسبشن

احمد : علي طول هشوف نور بس واجي

الممرضه : طيب اوكي هستناك

أحمد شكله علق الممرضه

في نفس الوقت دا نور قلبت الدنيا علي ريم واحمد مش لاقيه حد ومش عايزه تسأل حد علشان ميبقاش شكلها وحش وفي الاخر اكتشفت انهم مع بعض هتعمل ايه بقي تعمل ايه تعمل ايه تعمل ايه فضلت تفكرر شويه وفي الاخر وصلت لفكررررررررة

ياتري هتعملي ايه يا نووووووووووووور ؟








طبعا كلكوا عايزين تعرفوا نور هتعمل ايه دا الى مش هنعرفوا مع بعض النهارده لاني هسبها للحلقه الجايه

نرجع مع بعض لررررررريم واحمد والممرضه

دخلت الممرضه الاوضه بتاع ريم

وقعدت تتكلم معاها

الممرضه : ازيك يا ريم دلوقتي عاملة ايه ؟؟

ريم : الحمد لله كويسة احسن شويه

الممرضة : لا لا انتي بقيتي كويسة خالص ايه دلع البنات ده بقي

ريم : هههههههه والله مش دلع بس فعلا رجلي تعباني شويه

الممرضة : ان شاء الله هتبقي كويسة

ريم : ميرسي ربنا يخليكي

وسكتوا الاتنين شويه

وفجأة

ريم والممررضة : امال احمد فين ؟

اتغيررر معالم وش ريم باحمرار غريب كدا ونرفزه والممرضه بكسووف

ريم : خير انتي عايزاه في حاجه

الممرضه : لا ابدا بسأل عليه

ريم : مش عارفه والله راح فين الممرضة : هوه كان قايلي انه رايح يشوف واحدة صحبته اسمها نور

ريم : ياربي علي نوووووور دي حتي في الوقت دا بيفكر فيها

الممرضه : بيفكر فيها ازاي يعني

ريم : انتي فضولية اوي

الممرضة : احمد لسه قايلي كدا دلوقتي

ريم : هوه احمد دا مش سايب حد غير لما يعرفوا ياربي علي كدا

الممرضة : هوه انتوا اصحاب دراسه ولا ايه بالظبط

ريم : بصي يا.....امممممالممرضة : اسمي نهي

ريم : بصي يا نهي احنا اصلا طللبه مع بعض واحنا التلاته جايين في رحلة تبع الجامعه بس للاسف احنا التلاته الى صحاب اوي يعني ملناش كلام اوي مع بقيت الناس
الممرضة : اه طيب وايه حكايه نور

ريم : حكايتها ازاي يعني

الممرضة : يعني مش عارفه اقصد ايه

ريم : لا عارفة بس ايه

الممرضة : ايه

ريم : اصل مفيش حاجه اقدر اتكلم فيها لاني مش متأكدة من حاجه

الممرضة : طيب لو عايزه تقولي شكك في ايه قوليلي وانا هخلي دا سر بيناا ومتقلقيش انا معرفش حد اوي يعني احمد اتكلمنا مع بعض علشانك بس تصدقي اني استريحتلك

ريم : وانا كمان والله

الممرضة : ( طيب قولي يا هبلة ) - بس في سرها

الممرضة : ربنا يخليكي يا ريم

ريم : هقولك يا ستي اول حاجه من ساعه متكلمت مع احمد وهوه اهتمامه الكلي بنور كأن مفيش حد تاني معااه بس مش عارف بقي في حاجه بينهم ولا لا الممرضة : وانتي تضايقي ان يكون في حاجه بينهم ؟

ريم : لا طبعا بس

الممرضة : ايه ؟؟؟ طيب خلاص فهمت
ريم : لا متفهمنيش غلط انا قصدي ان المفروض يعرفوني لو فيه حاجه علشان بس مش ابقي ماشيه معاهم كدا

الممرضة : ويمكن يكون اصحاب عادي

الممرضة : ممكن الله اعلم

وسكتوووووووا فجأة وبعدين

الممرضة : طيب عندي سؤال عايزه اسألهولك
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

ها حد عرف السؤال

طيب اسيبتكم تفكروا شويه يمكن تعرفوا

المهم ما علينا

شوفنا الحوار الي كان بين ريم والممرضه كان حلو بصراحه الاتنين بيتلأموا علي بعض وشكلهم تحفة

وريم كالعادة هبلة وبتقع في الكلام

المهم نشوف احمد الى راح يشوف نوووور

ونور عملت ايه

نور طبعا لما عرفت ان احمد وريم مش موجودة زعلت جدا انهم سايبنها لوحدها

وفي نفس الوقت احمد ماشي علي البحر وعمال بيفكر

احمد : هوه ايه الى بيحصلي دا

مانا كنت كويس وعايش حياتي

لا مكنتش عايش دلوقتي عرفت طعم ومعني للدنيا

ايوه يااحمد دلوقتي عرفت حاجات كتيرة

طيب نووور وريم ونهي

دول بالنسبالك ايه يااحمد ؟

امممم مش عارف

نور بنت جميلة ولطيفه ووقفت جنبي كتير

ريم عسووولة ودمها خفيف بس مش عارف حاسس فيها بحاجات غريبه كدا

نهي ياعم دي لسه معرفة نص ساعه نفضلها وخلاص

طيب وبعدين هتتصرف ازاي يا احمد وانت الاتنين معتقدين انك بتحب واحد فيهم

وانت فعلا بتحب مين

نرجع لنوووور ونعرف هتعمل ايه يا نور

يا تري يا نور هتعملي ايه

انا ممكن اسبهم وامشي وهما يبقوا علي راحتهم

طيب افرضي يا نور ان احمد مفيش حاجه بينه وبين ريم تبقي خسرتي احمد

طيب انا هسأله
وجابت الموبيل

واتصلت
نور : الووو

احمد : ايوه

نور : انت فين يااحمد

احمد : انا قدام الاوضه بتاعتك

نور : انت هتهزر

احمد : لا والله حتي بصي تك تك
نور : انت كنت فين
احمد : كنت في المستشفي مع ريم

نور : مالها ريم

احمد : وقعت وهي نازله على السلم زي الجردل ورجليها اتكسرت

نور : هوه الجردل ليه رجلين هههههههههههههههههههه

احمد: ههههههههههه اه حاله خاصه ههههههههههه

نور : طيب يلا علشان نروح نطمن عليها

احمد : يلا بيناا

وهما نازلين احمد ونور شافوا مكان لذيذ كدا شكلوا رومانسي فقالت نور لاحمد

نور : احمد متيجي تعزمني علي حاجه هنا

احمد : بس انتي الى تدفعي

نور : اوك موافقه

احمد : موافقه في عينك انتي عايزه واحدة ست تصرف علياا

نور : ههههههههههههه خلاص يابني ادفع انت هتعمل مشكله ولا ايه

احمد: لا خلاص ادفعي انتي علشان ميبقاش شكلك وحش
نور : طيب ههههههههههههههههههه

احمد : اتفضلي

دخلوا قعدوا وتمااااااااااااااااام

في نفس الوقت ريم قلقانه طبعا احمد بقالوا 3 ساعات سابيها لوحدها مفيش حد في وشها غير الممرضة

المهم نادت لنهي وقالتها انا عايزه تليفون علشان مش معايا رصيد

نهي : ليه ؟؟ هتكلمي احمد

ريم : اه اصلي مش عارفه اتاخر ليه

نهي: اوكي اتفضلي موبيلي اتكلمي منه

ريم : ميرسي ليكي يا نهي مش تقلقي مش هطووول

نهي :لا يا حبيبي طولت براحتك معاكي 1,50 جنيه رصيد

ريم : ههههههههههههههههههههه

اتصلت ريم باحمد

ريم : اممممممممممم مش بيرد

نهي : يمكن الموبيل مش معاه ولا حاجه

ريم : مش عارفه بصراحه استني لما اتصل علي نور

نهي : اوكي

ريم : اممممممممممممممم غير متاح حاليا

نهي : خلاص استني شويه

ريم : مانا مستنيه وانا هعرف اعمل ايه

نهي : هههههههههههههه معلش يا حبيبتي بكره تقومي بالسلامة

ريم : ميرسي ربنا يخليكي انما مش قولتلي كنتي عايزه تسألي علي ايه امبارح لما الدكتور ندالك

نهي : كنت عايزه اسأل هوه احمد مواعدك انتي ونور بحاجه

ريم : (سكتت كده) وقالتها هكلمك بصرااحه انا عن نفسي لا ونور مش عارفه

نهي : اه يبقى متزعليش منه

ريم : لا بزعل مش عارفة ليه

نهي : بكره تعرفي ههههههههههههههه

نرجع لاحمد ونور

نور : مين كان بيتصل بيك يااحمد

احمد : دي ريم
نور : احسن انك مش رديت عليها

احمد : هههههههههه مانا قولت انك هتقولي كدا برضه

نور : ههههههههههههههه متفهمنيش غلط لو سمحت

احمد : لا ما انا فاهمك صح

نور: انا بقي كنت عايزك في موضوع كدا بس تجاوبني بصرااحه

احمد : خير

نور : انا كنت عايزه اعرف حاجه واحدة

احمد : قولي يابنتي خير قلقتيني

نور : لا مش تقلق ولا حاجه بس انا مش عارفه

احمد : مش عارفه ايه

نور : اقولهالك ازاي

احمد : والله ما انا فاهم حاجه

نور : طيب استني هفهمك

احمد : قولي يا سعاد ههههههههههههههه

نور : بس بقي مش تقلب الكلام تهريج

احمد : حاضر انطقي بقي

نور : هوه انا ايه بالنسبالك ؟

احمد : مممممممممممممممممممممممممممم


احمد : عارفة السؤال دا يا نور

نور : مالو

احمد : كنت لسة بسالو لنفسي من حوالي نص ساعة تقريبا

نور: و يا ترى وصلت لايه (( قلبها هيقف ))

احمد: عايز اقولك علي حاجه

نور : اتفضل

احمد: هاقولك شي بسيط ......... بنفع القمر يطلع بدون ما يكون في ليل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نور : لا طبعا

احمد : بنفع الشمس تشرق من الغرب بدل الشرق .. يا حنين

نور : برضو لأ

احمد : انتي يا نور بالنسبة الي ... قمر بينور كحل اليل ... شمس بتلسعني في الشتا .... مش بس كدة

نور : همممممم وايـه كمان

احمد : يعني بحس انك قريبة مني جدا وعيب كدة

نور: انا اسفه (( وشها احمر ))

احمد: ههههههههههههههه انا كنت بهزر انت فعلا قريبه مني

نور : دا كل الي كنت عايز تقوله ؟

احمد:لا يانور ..... ما تستبقيش الاحداث ... كل شي بوقته .... اتقلي علي الرز

نور : انا سعيدة جدا بكلامك دا يا احمد ... مع اني متوقعتش تقولو

احمد : لييية يعني هههههههههههه حد قلك عليا دكر بط

نور: هههههههههههههههههههه لا مش قصدي

احمد: المهم يا نور احنا بكرة مسافرين الصبح ..... ولازم نشوف ريم و نجيبها معانا

نور : اها طبعا يلا

احمد: طيب والعصير

نور : خليها للمرة الجاية ههههههههههههههه عشان نلحق الساعة 11

احمد : زي ما تحبي يا قمر .... وضرب الكوبيتين مرة وحدة وراح وراها

في نفس الوقت نهى قاعدة بتجرب تتصل باحمد .......بس قاعدة بتتصل على رقم نور مفكرتو احمد ... ( لأن ريم جربت اخر رقم هو رقم نور )

وفجأة

التلفيون يرن

نور: ايوووة مين ؟

نهى : انا نهى الممرضة في المستشفى اللي صاحبتك ريم فيها

نور : اها انا تحت في الريسبشن وطالعة على طول

نهى : انتي مين ياختي ؟؟ مش دا رقم موبايل احمد

نور : لا تلفيوني ... ثواني وطالعين انا واحمد

نهى : اوكي سلام

اول ما طلعت من الاسانسير لقيت نهى بتستناها هتموت طبعا و تشوف مين نور والمفاجأة الكبرى

نهى : انتي نور ؟

نور: انتي بتعرفيني ؟

نهى : لا سمعت عنك

احمد: بقينى اشهر من نانسي عجرم .... افرحي يا بت

نور : ههههههههههههه بس يا احمد استنى نشوف سمعت عني ايه ؟

نهى : لا عادي كل صحابك بيحبوكي حتى احمد ساب ريم وجالك

نور مبسوطه اووووووى

نور: لا هوة مسبهاش هوة كان جاي عشان انا مفضلش لوحدي (( مين البت دي ))

نهى : اها ربنا يخليكو لبعض

نور : يارب (( شكلي هخبطك بحاجه ))

احمد: هههههههههههههههه اية النظام هترغوا كتيير

نهي : لا اتفضلوا ريم جوة

احمد : انا عايز شاي بس لو سمحتي حطيلي عليه حليب وسكر

نهى : ههههههههه دي مستشفى مش كافتيريا

احمد : يا خرابي ... انتي بتحرجيني يا نهى علطول كدة لسه فيكي العادة دي

نهى :اها ........ خلي نور تعملك

احمد: هههههههههههه بقي كدة .... طيب بطلنا لا شاي ولا حليب

نور: في ايه يا احمد

احمد : معرفش والله يا نور ... عادي .. خلينا نروح نشوف ريم

نور : اوك

دخل احمد ونور الغرفة عند ريم لاقوها قاعدة

نور: الف سلامة عليكي يا حبيبتي

ريم: الله يسلمك يا نور

احمد: هتروحي انهاردة ان شاء الله

ريم : هحاول انهاردة عشان بكرة نرجع بقي

احمد : طيب اروح اشوف الريسبشن عشان اخلص حسابك معاهم

ريم : الريسبشن برضو ولا نهي ولا مين بالظبط

نور : نهى ؟؟

ريم : اها نهى

احمد: مالها نهى يا ريم

ريم : يا ابني هي قلقانة عليك اكتر مني هههههههههه

احمد: وانا مالي ... مليش دعوه بيها

ريم : عايزه تعرف كل حاجه عنك هههههههههههههه

نور : ازاي يعني

ريم : بتسأل اسئلة غريبة وعجيبة

نور : زي اية ؟

ريم : مش فاكره

احمد: والله انتى هبلة ... انتي هي .... انا نازل

نور : احمد بسرعة و ما تتأخرش .. مش توقف تحكي ساعة (( وبصت في الساعه))

احمد : هههههههههه لا مش هاقف مع نهى تقلقيش

نور : هههههههههه طيب كويس انك عرفت اللي اقصدة

احمد : مبدأي بالحياة يا بنتي ... القطها وهيا طايرة

نور: ماشي ياعم

احمد : يلا انا نازل

احمد رايح على الاسنسير عشان ينزل يشوف الحساب ....... شاف نهى

ممممممممممممممممممممممممممممم

طنشها وفضل ماشي

المهم خلص حساب المستشفى و الحساباات كلها وجاب عربيه ورجعو على الفندق

وبكرة مسافرين

مممممممممممممممممممممممممممم

طلع احمد و نور والمكسورة ريم علي اوضهم

وهنا دار حوار

بين ريم ونور

ريم : نور انا عايزة اسالك علي حاجه

نور: نعم يا ريم

ريم : انتي ايه رأيك في أحمد

نور : احمد ( ولحظة من التفكير العميق ) مالو ؟؟

ريم : مالك ... ليه اتغير لونك

نور : لا عادي

ريم : ... طيب

نور: ممكن تنامي عشان الصبح نطلع بدري

ريم : اها دا انا هموت وانام

نور : وانا كمان تصدقي ... نفسي انام 50 ساعة من التعب

ريم: اها باين

نور: باين عليا هههههههههههههههه

ريم : اها

نور : طيب يلا ننام

ريم : اوكي يلا

وطفوا النور.... وبعد 5 دقائق ....... رن تليفون نوووووور

صحيت ريم ومسكت التلفون

ريم: الوووووو ... ايوة احمد

احمد : ايوه يا حبيبتي ازيك

ريم : حبيبتك ؟

احمد : اه يا نور اول مرة تسمعيها صحيح .. هههههههه ؟

ريم: بس انا مش نور يا استاذ احمد

احمد: ريم

ريم : اه زفت يا احمد

احمد : مالك ياريم

ريم : لا ابدا مفيش ... ثواني اصحيلك حبيبتك تحكي معها

احمد : ممممممممممم طيب شوفي يا ريم

ريم: نعم

احمد : شوفي يا ماما ... انا لو فكرت احب حد ..... لو فكرت هه .... مش هلاقي احسن من نور علشان احبها

ريم : اشمعنى يعني.... مفيش غيرها

احمد : لا ابدا .. بس انا بعرف نور كويس... وعارف عنها كل صغيرة وكبيرة

ريم: اه ماهو واضح

احمد: يا بنتي انا معرفش عنك حاجه

ريم : طيب مش مشكلة

وفجأة

تصحى نوور وتسمع باقى الحوار

اللي هوووووووووووووووو

احمد : طيب انا مش عايز أزعلك يا ريم ... ما انتي عارفة ان انا بحبك

ريم : وانا كمان بحبك

احمد : لا بحبك زي اختي متفهمنيش غلط

ريم: شعور رقيق منك يا احمد بس للاسف في وقت متأخر

احمد : تقصدى ايه

ريم : ايوة يعني ..... انا حتى لو بحبك مش هقدر اكمل معاك عشان نوووور

احمد: يا جزمة ... انا بحب نور اصلا

ريم : شوف يا أحمد مش هنتكلم دلوقتى ... خليها للظروف

احمد: اوكي سلام

ريم : احمد

احمد: نعم يا ريم

ريم: لا ابدا مفيش

طبعا نور سمعت كل حاجه وكانت رد فعلها انها عملت نفسها لسة نايمة عادي وقالت

تستنا عشان تفهم وتشوف احمد هيقلها ايه

وتاني يوم الصبح قدام الباص

احمد واقف مستني ريم ونور

طبعا محدش فيهم لسة وصل ... والباص قدامه 10 دقائق ويمشى

واحمد برن على تليفون نور وهيا مبتردش .... بتكانسل

ووصلت نور وريم

احمد : فى ايه يانور مش بتردى ليه على الموبيل

نور : ماليش مزاج

احمد : مليش مزاج ؟؟؟؟؟؟ طيب براحتك وانا غلطاان اصلا اني اتصلت

نور : اه من ناحية انت غلطان فانت غلطان في حوارات كتير ...

احمد :انتى بتقولى ايه على الصبح ..... الناس بتصحى بتقول صباح الخيرر

نور: لا انا صاحية اقول صباح الزفت

ريم : نور مالك بس؟

نور: لا مفيش يا ريم

ريم : طيب يلا نركب ..... عايزه اقعد هنا عشان رجلي

نور: لا انا رأيي انك تقعدي جنب احمد ... و كمان عشان الظروف تبقي مناسبه

ريم : ظروف ؟ ظروف ايه يا بنتي ؟

نور : لا ما تشغليش بالك

احمد : يلا ياريم عشان اركبك ... نور مش عارف مالها على الصبح

نور: استاذ احمد ملكش دعوة بيها لحد ما نوصل القاهره ..... و كل واحد بشوف حاله هناك

احمد : طيب يا نور ... انا مش هاكلمك .... بس خليكي فاكرة (( والله الولاد دول غلابة علطول ))

ريم: هوة يا احمد انت زعلتها في حاجه

نور : مين دا الي يزعلني محدش يقدر يزعلني

احمد : يوووووووووووه ... حركات الولاد الصغار دي انا ما بحبهاش .... انا طالع

وطلع احمد ريم........ وطلع ركب وبينو وبين نووور 3 كراسي

المفاجأة ان نور لما قالت الظروف مناسبة .... ريم فهمت ان نور سمعت الحوار بتاع امبارح وقالت فرصه عشان اعرف اوصل للي عايزاة

وركب احمد قدام

بدأ احمد يفكر فى الموضوع ويشوف اية الي حصل عشان تتغير نور للدرجه دى

وبدأت ريم تفكر ازاي تخلي نور واحمد يكرهوا بعض

وبدأت ريم بعد ما عملت خطه محكمة لكل دا وهتبدأ مع نور

ريم : مالك يا نور مضايقه ليه

نور : مش مضايقه ولا حاجه انتي هضايقيني بالعافية

ريم : لا شكلك مضايقه انا مش لسه عارفاكي يعني

نور : وبعدين بقي يا ريم

ريم : طيب سوري يا نور بس عايزه اعرفك حاجه

نور : وانا مش عايزة اعرف حاجه يا ريم

ريم : طيب ياريت تفهميني مالك علشان شكلك كده ميطمنشي

نور : اقولك والله لقايمة مغيرة الكرسي مع حد تاني ومش قاعد جمبك انتي كمان لو نطقتي بحرف واحد

ريم : لا لا لا خلاص خليكي

نور : طيب اسكتي بقي علشان عايز شوية هدوء

ريم : حاضر

وسكتت فجأه كده ومسكت الموبيل

بعتت رساله لااحمد

مضمون الرساله

ريم : انا مش عارف نور بتعاملني وحش وعمال تقول كلام غريب مش عارفه ايه الى غيرها كدا

المهم رن موبيل احمد برساله النغمة

احمد : ياتري مين الى بعتلي رساله يارب تكون نور

فتح الرساله لاقها من ريم ومكتوب فييها الكلام الي فاتت

راح قايم

وراح ناحيه نور

احمد : ايه يابنتي مالك

نور : لو سمحت روح اقعد مكانك وملكش دعوة بيااا

احمد : علي فكرة اسلوبك وحش اوي معايا وانا مبحبش الاسلوب دا

نور : ايوه عارفه بس انت شخصيا مينعفش معاك غير الاسلوب دا

احمد : واشمعنا انا شخصيا علي اساس اني احمد زويل ههههههههه

نور : دمك تقيل بصرااحة

احمد : انتي كدا بصراحه زوديتها اوي وانا اسف اني قومت من مكاني علشان اشوفك مضايقه من ايه

نور : طيب يلا روح اقعد مكانك وياريت تخليك في نفسك بس

احمد : مممممممم اوكي

ورجع احمد قعد مكانوا تاني

وبدأت نور تتكلم مع نفسها وتقول هوه ايه الي انا عملته دا مكنش المفروض اكلمه بالاسلوب دا

ففكرت في مسدج



ممممممممممممممممممممممم













ممممممممممممممممممممممممممم












مممممممممممممممممممممممممممممممممم


























امممممممممممممممممممممم هتكتب ايه في المسدج






























دا الى هنعرفوا مع بعض الحلقه الجاية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://rohe.hooxs.com
ابوسعيد
القيصر
القيصر
ابوسعيد


عدد المساهمات : 1258
تاريخ التسجيل : 14/02/2010
العمر : 49
الموقع : قلب سعيد واسلام

الحلقات الاخيرة من يوميات صعيدى فى الجامعه Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحلقات الاخيرة من يوميات صعيدى فى الجامعه   الحلقات الاخيرة من يوميات صعيدى فى الجامعه Emptyالسبت أكتوبر 16, 2010 11:05 am


بدأت نور تتكلم مع نفسها وتقول هوه ايه الي انا عملته دا مكنش المفروض اكلمه بالاسلوب دا

ففكرت في مسدج

ياتري كتبت ايه في المسدج

مسكت الموبيل وقعدت تفكررر

اكتبلة ايه

المهم بعتت المسدج

وكتبتلوا انا اسفه

المهم احمد شاف المسدج وبصلها ورجع تاني يبص قدامه تاني

وفكر يقوم يكلمها بس كرامته مسمحتلوش

فقال يقعد ويستني الظروف هتعمل ايه

وبعد لحظاات

قامت نور جمب احمد وقالته
نور : احمد

احمد : نعم

نور : انا سمعتك انت وريم بتتكلموا امبارح

احمد : بجد يا نور

نور : اه بجد

احمد : والله يا نور كل كلمة قولتها لريم ساعه مكنا بنتكلم كانت من جوة قلبي

نور : اممممممممممممم ( وشها احمر كدا طبعا مضايقه ) طيب ربنا يتتمم ليكم بخير

احمد : لا لا لا استني انتي فهمتي غلط خالص

نور : غلط ايه وصح ايه والله انا مبقتش عارفه الصح من الغلط

احمد : هههههههههههههههه ليه ان شاء الله

نور : احمد بطل تهريج لو سمحت وفهمني في ايه

احمد : طيب اهدي يابنتي احنا في الاتوبيس ومعانا ناس

نور : طيب هديت ممكن تتكلم بقي

احمد : لا ممكن تقعدي بقي وتهدي كدا ولما ننزل ان شاء الله هبقي افهمك كل حاجه

نور : انت بتهرج يااحمد هوه انت فاكر اني هقدر استني لحد منوصل

احمد : مهو في احتمال 50 % منوصلش ههههههههههههه

نور : والله انت رخممممم مووووووووووت

احمد : ربنا يسمحك روحي بقي اقعدي وحاولي تفهمي من ريم علي منبقي نوصل

نور : حاضرر

احمد : ههههههههه والله البنات دي عايزة الولعه مش عايزه الى يكلمهم بالراحة
راحت نور علشان توقع ريم في الكلام

نور : ها يا ريم عاملة ايه دلوقتي

ريم : الحمد لله كويسة

نور : طيب

ريم : بس انتي رجعتي لمودك تاني هوه انتي كنتي مضايقه من حاجة

نور : لا لا ابدا بس مكنتش نمت كويس

ريم : قصدك سمعتي المكالمة بتاعه احمد امبارح معايا

نور : اها

ريم : علي فكرة يا نور انتي صحبتي وصعب عليا اني اضحك عليكي او اقولك حاجه مصحلتش

نور : قولي يا ريم انتي عارفه اني بثق فيكي

ريم : احمد امبارح كان بيكلمك علي موبيك

فانا رديت عليه

فقالي ايوه يا حبيبتي

مش عارفه بقي كان يقصدني ولا يقصدك

نور : هوه انتي كنتي اتكلمتي

ريم : ايوة كنت قولت الوو

نور : اه ممكن يكون مش ركز في الصوت بس

ريم : عايزة اسالك سؤال يا نور

نور : اتفضلي

ريم : هوه انتي بتحبي احمد ؟

نور : نعم ؟؟ بتقولي ايه

ريم : ههههههههههههههههه هوه انتي بتحبي احمد

وفجأة

وفي ولهة من الوقت

سمع الجميع صوووووووووووت كداا

ياتري صوووت مييييييييييين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

صووووووووووت السواق .. الريست يا جماعه هنريح هنا شوية ونكمل بعد ساعتين

نور فرحت اوي انها مريحتش ريم

الكل نزل علي الطريق قدام فندق علشان يشربوا حاجه ياكلوا حاجة كدا يعني

راحت نور لاحمد
نور : احمد

احمد : نعم

نور : انت وانت بتتكلم امبارح كنت عارف ان مين الى معاك

احمد : كنت عارف انها ريم

نور : كنت عارف انها ريم وبتقولها ايوه يا حبيبتي ؟

احمد : لالالا في الاول كنت بكلمها علي اساس انتي

نور : وبعدين

احمد : اتكملنا كلام عادي يعني وفهمتها اني ؟؟؟؟؟

نور : انك ايه ؟

احمد : اني كنت عايزك انتي

نور : طيب وليه مش خليتها تصحيني

احمد : مكنتش عايز اقلقك يا قمر

نور : تقلقني

احمد : اه هههههههههههههه

نور : وربنا انت رخم

احمد : من بعض ما عندكم

نور : طيب هروح اقعد مع ريم علشان مش تبقي لوحدها

احمد : لا استني نفضلها بقي وتعال نتغدي مع بعض

نور : هتغديني ايه طيب

احمد : في سندوتشات فول وطعمية هنا جنان

نور : هههههههههههههههه لا انا هروح اتغدي مع ريم

احمد : طيب هتتغدوا ايه

نور : مش عارفه

احمد : طيب تعالي بس ندخل جوه ونشوف عندهم اكل ايه

نور : طيب اوكي يلا

ريم قاعدة هتولع نور سابتها هي واحمد ودخلوا المطعم

وجتلها فكررررررررررة

عايزه تعمل حاجه علشان اخليهم مش يعرفوا يتصالحوا

ياتري هتعملي ايه يا ريم

يلا يا ريري فكري

وجدتها

اها يا رجلىىىىىىىىىىىىىىىىىىى

رجلىىىىىىىىىىىىىىىىىى

سمع احمد ونور صوت ريم وهي بتتألم سابوا المطعم ومشيوا من غير مايكلوا يعيني ورحوا يشوفوا ريمنور : مالك يا ريم

ريم : رجلي بتوجعني اوي

نور : من ايه حصل حاجه

ريم : اه اتخبطت فيها

احمد : وكل الدوشة الى انتي عاملاها دي علشان رجلك اتخبطت مكنتش تبقي الخبطه في دماغك وتموتك ونستريح منك

نور : لا حرام عليك يااحمد متقولش كده بعد الشر عليها

ريم : ان شاء الله انت

نور : لا متقوليش كدا بقي وبس خالص انتي وهوه

احمد : حاضر انا بسيت اهووووو

ريم : ايوه امشي من هنا كمان دي قاعدة بنات انت جاي تقعد معانا ليه

نور : هههههههههههههههههههه ايوة يا احمد يلا اسمع الكلام وامشي بقي

احمد : شوفتي المعفنة الى مش بيطمر فيها حاجة انا جاي اشوفها يمكن تكون فيها حاجة

نور : لا امشي هي كويسة ههههههههههههههههههههههههههههههههه

احمد : طيب يلا نروح نشوف الاكل زمانه برد

نور : لا روح هات الاكل هنا علشان ريم تاكل معانا

احمد : بقي انا هاكل مع ريم دي

ريم : ومالها بقي ريم يا سي احمد

احمد : سي السيد لو سمحتي اتعلموا تكلموا ولاد الناس بقي

ريم : ولاد ناس ههههههههههه ضحكتني

نور : بس يابنتي انتي وهوه كدا هتزعلوا من بعض

احمد : لا لا متقليش يا نور باخد بمبدأ انا اذا تكلم السفهاء فدع القافله تسير

نور : ههههههههههههههههه طيب بس يااحمد علشان خاطري

احمد : بس كدا ده انتى تأمرى يا قمر

ريم : اجبلكوا اتنين عصير ليمون

احمد : اها ياريت وشجاريتن وكرسي وطرابيزة ههههههههههههههه

نور : قصدك كرسين وشجره وطرابيزة ههههههههههههههههههههه
احمد : يا ستي بقول شجرتين علشان تقوم مترجعش هههههههههههههههه

ريم : ان شاء الله اللي يكرهني

احمد : هوه انتي في حد بيحبك اصلا ههههههههههههههه

نور : انا بحبها اختي العسووولة دي

ريم : تسلميلي يارب يا نور

احمد : اعدم عم ابراهيم بتاع الترمس بتجاملك ههههههههههههههه

ريم : ملكش دعوه يا غلس

نور : متقوليش عليه غلس لو سمحتي

احمد : يابنتي قولتلك سيبك منها وتعال نروح نتغدي سوا وهي انشالله ما كلت

نور : لا روح هات انت بقي يااحمد علشان خلاص فاضل في الريست نص ساعه

احمد : حاضر

نور : تاكلي ايه يا ريم ؟

احمد : لا هجيبلها علي زوقي ههههههههههههه سندوتشين طعمية ونخلص من رخامتها

ريم : يابني بطل الرخامة الى فيك دي

احمد : طيب هروح اجيب الاكل واجي

مشي احمد راح يبجيب الاكل

وبعدين ريم بتسأل نور

ريم : نور عايزه اسألك علي حاجه

نور : اسالي يا ريم

ريم : هوه انتي واحمد خلاص يعني ؟

نور : يعني ايه خلاص يعني ههههههههه مش فاهمة حاجة

ريم : بتحبوا بعض يعني

نور: بصي هو بصرراحة مش قالهالي مرة واحدة

ريم : امال قالهالك علي تلت مقاطع

نور : نوو هو يمكن حسسني بيها بس مش قالها

ريم : وانتي بتحبية

نور : ايه ؟

ريم : وانتي بيحيبه

نور : بصراحة ؟

ريم : امال يعني بالسلطة

نور : اه بس مش عارفه هوه بقي ناوي علي ايه

ريم : علي فكرة عايزه اعترفلك بحاجة

نور : تعترفي !!!!!!

ريم : اه

نور : باية !!!!!!!

ريم : انا كنت حاسه اني بحب احمد وهو كمان حسسني انه بيحبني بس بعد مكالمه التليفون عرفت انه بيحبك وكنت شاكه قبل كدا

نور : بيحبني

ريم : اها

نور : بصي يا ريم صعبه اوي اني اختار بين صحبتي وبين الى انا بحبه فانا هسيب الامور تمشي بطبيعتها علشان مش نزعل من بعض

ريم : لا هنزعل من بعض ليه يعني ده انا المفروض اني افرحلك في فرحك هو احنا مش اخوات

نور : ربنا يخليكي يارب يا ريم

ريم قاعدة هتولع (( ايه الي انا هببتوا دا )) جييييت اكحلها عمتها

ولحظااااااااااااااااات من الصمت

و احمد جه بالسندوتشاات

يلا كلوا بسرعه علشان السواق بيقولوا استعدووووا هنمشي

وينتهي الريست بانتهاء الغداا ويرجع الجميع للاتوبيس لاستكمال العوووووووودة

الصمت يسود الاتوبيس ياتري في ايه

ريم مضايقه اوي من الى حصل ومن احمد ومن نور ومش طايقه نفسها ففضلت السكوت

نور بتفكر في احمد يا تري هو كمان بيحبها ولا مجرد اعجاب ولا مجرد واحد بيتسلي وياتري هي اخطأت الاختيار ولا ايه بالظبط

احمد بقي وده مشكلته مشكلة عمال يفكر يعرف نور انو بيحبها ازاي ؟؟

والاتوبيس ماشي في الطريق والسواق هينام وشكلوا هيقلب الاتبويس بيهم وهيموتوا ونخلص منهم كلهم باذن الله

وبعد مرور سبع ساعات تقريبا ومحدش يسألني ليه سبع ساعات علشان هي جت في دماغي كدهالسواق : حمدا الله علي السلامة يا جماعة

وصلنا الحمد لله

وصل الرجل ووصل الناس

ونزلت الناس من الاتوبيس

ونزل احمد نور وريم ووقفوا تاكسي
ريم : ميرسي يااحمد معلش تعبتك معايا

احمد : انتي بتقولي ايه يا هبلة احنا اخوات

ريم : تسلم يارب يااحمد

احمد : يارب ياختي يارب

احمد : نور هتروحي فين دلوقتي

نور : هرجع تاني شرم هههههههههههههههه

احمد : طيب استني نروح ريم ونرجع سوا هههههههههههه

ريم : ههههههههههههههه ماشي انا هركب وامشي يا غلسين

نور : هروح طبعا يااحمد مرهقة جدا ومحتاجه اني اريح

احمد : طيب بعد متوصلوا اتصلوا بيا طمنوني عليكوا

ريم : وانت هتروح فين يااحمد

احمد : هروح اخد شوية حاجات من البيت وهنزل البلد

نور : انت هتنزل البلد ؟

احمد : اه

نور : طيب هشوفك امتى تاني

ريم : خليه ياستي قاعد في بلدهم اكرمله ههههههههههههه

احمد : خليكي في حالك يا غلسه انتي

ريم : انا غلسه يااحمد

احمد : بصرااحة اه

نور : عنده حق بصراحه يا ريم

ريم : ماشي ماشي ربنا يسمحكوا

أحمد : يلا علشان تروحوا ووقف احمد تاكسي وركب نور وقالها انا هوصل لريم لحد البيت

نور : لا هاجي معاكوا انا بيتي مش بعيد عن ريم
احمد : هههههههههههه ولا بعيد

نور : يلا مش مهم توقف تاكسيات تاني

السواق : علي فين يا انسة

ريم : المعادي يا اسطي

السواق : هي المعادي دي شارع يعني راحة فين في المعادي

احمد : ايه ياعم انت في ايه مش في راجل واقف المفروض تتكلم معاه ولا انت ابن دزمه معترفش في الاصول

السواق : اللهم طولك يا روح بلاش غلط يا بليدنا انت

نور : خلاص انتوا هتتخانقوا

السواق : لا يا ستي اتفضلوا اركبوا ماهو يوم باين من اوله

احمد : تصدق بالله يا اسطي

السواق : لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله

احمد : انت متنفعش سواق اخرك سباك مش عارف ده احساسي من ناحيتك

السواق : والله يا اخينا انا مش مستريحلك مش عارف ليه

احمد : ياعم هوه انا جاي اتجوز اختك هتقولي مستريحلك ولا مش مستريحلك ايه الناس دي

السواق : ياعم متبطل غلط مش عايز اطول لساني عليك

احمد : تطووول ايه انت عبيط يعم انت ولا شكلك كدا

ريم : خلااااااااااااااااااااااااااص انتوا بتتخانقوا

السواق : والله مانا مركبكوا

احمد : احسن يعني هنركب التروماي يلا ياعم شوف انت رايح فين

ومشي سواق التاكسي

واحمد واقف واحد تاني بس شاب كدا وباين عليه لذيذ

السواق : علي فين يا فندم

احمد : المعادي يا باشا

السواق : اتفضل ياباشا

ونزل فتح شنطه العربية ودخل الشنط وركبهم ومشي

السواق : علي فين بالظبط في المعادي يا استاذ

احمد : شارع ..... عمارة ....

السواق : اوك

وبعد خمس دقايق تقريباا

وصلوا
ريم بتتكلم في التليفون

ريم : ايوه يا ماما

مامتها : ايوه يا ريم

ريم : انا تحت العمارة ورجلي مكسورة

مامتها : مكسورة ؟؟

ريم : اه

مامتها : طيب انا هنزلك حالا

ريم : اوكي بس بسرعه

ثواني معلش ماما نازلة دلوقتي

السواق ولا يهمك يا فندم
احمد : علي فكرة انت زوق يعني

السواق : ربنا يخليك

ونزلت مامة ريم

مامة ريم : مالك يا ريم

احمد : هوه دا وقت مالك يا ريم

ريم : ههههههههههههههههههه بس يااحمد

احمد : حاضر

ريم : يلا نزلوني

نزلت ريم وخرج الراجل شنطها

احمد : ثواني معلش هطلعها وانزلك

السواق : ولا يهمك انا معاك

طلع احمد مسند ريم ومامتها معاه

ونور في العربية ولا نطقت بحرف واحد

المهم طلعت ريم ونزل احمد
احمد : يلا بينا يا باشا

السواق : علي فين ياباشا

احمد : لا مش بعيد الشارع الجاي دا وبعد كدا هتوديني الحدايق

السواق : اوكي

وسكون لحظات كدا

وبعدين نور تتكلم
نور : احمد انزل ثواني عايزاك

احمد : اوكي حاضر

نزلوا الاتنين واحمد شال معاها الشنط لحد موصلها لجو العمارة

احمد : خليكي معايا على التليفون

نور : لا انت رخم اصلا

احمد : ليه بس

نور : عمال تهزر مع ريم ومع مامتها

احمد : يا هبلة ريم دي اختي ومامتها مامتي

نور: بس برضه

احمد : طيب خلاص متزعليش كدا

نور : هتقعد قد ايه في البلد

احمد : ده اصلا فاضل علي الدراسة 19 يوم

نور : يعني هتقعد الـ 19 يوم في البلد يااحمد

احمد : لا طبعا هقعد 18 بس

نور : بتكلم بجد بقي متبقاش رخمممممم

احمد : طيب هقولك هوه اسبوع واحد بس علشان ابويا ميزعلش

نور : طيب ابقي طمني عليك

احمد : وانتي كمان هتوحشيني

نور : ايه

احمد : الراجل واقف مستنينى بره

نور : ههههههههههههههههههههه طيب ابقي كلمني اول متوصل البيت

احمد : حاضر

نور : يلا لا اله اله الله

احمد : سيدنا محمد رسول الله

خرج احمد للراجل

احمد : معلش يا باشا اتأخرت عليك

السواق : ولا يهمك ياباشا

احمد : تسلم يارب

ومشيوا واحمد قالوا علي العنوان وووصل احمد بالسلامه

احمد : اتفضل معايا ياباشا

السواق : الله يخليك علشان شغلي بس

احمد : ماشي ياباشا

مشي السواق واحمد طالع علي الشقه

حب يتكلم في التليفون

ياتري هيكلم مين ؟؟؟

اكيد نووووووووووووووووور

المهم اتصل بيهااحمد : وحشتني

نور : بس يا مجنون

احمد : مجنون ليه

نور : بس بقي يااحمد

احمد : طيب خلاص انا وصلت اهو وطالع علي السلم

نور : حمد الله علي السلامة

احمد : عايز اقولك علي حاجة

نور : قول

احمد : انا ان شاء الله لما ارجع من البلد ...وسكت

نور : ها يابني

احمد : ,,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.




انو لما يرجع من البلد وسكتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

ياتري هيقول ايه دا الى هنعرفوا مع بعض خلال حلقتنا النهارده

احمد : عايز اقولك علي حاجة

نور : قول

احمد : انا ان شاء الله لما ارجع من البلد وسكت

نور : ها يابني

احمد : هغير الشقه دي واخد شقه تانيه

نور : اشمعنا يعني

احمد : لسببين بصراحة

نور : الى هما ايه يعني

احمد : السبب الاول يا ستي الست صاحبة البيت مش مظبوطه كدا

نور : مش مظبوطه ازاي يعني

احمد: عادي يعني مش مستريحلها انا

نور : اها والتاني ايه بقى

احمد : عايز اخد شقه قريبه من بيتكوا

نور : من بيتنا اشمعنى ؟

احمد : هقولك لما ارجع ان شاء الله

نور : لا قولي دلوقتي

احمد : لا مش هينفع دلوقتي والله
نور : بقي كده ياااحمد

احمد : يابنتي عادي والله هقولك لما ارجع

نور : ان شاء الله ترجع بالسلامة

احمد : طيب انا هقفل دلوقتي وابقي اكلمك وقت تاني

نور : طيب بس متتأخرش عليا

احمد : مقدرش اتأخر عليك يا قمر

نور : طيب يلا سلاام

احمد : سلام

وقفل احمد مع نور

وطالع السلم قابل مين

جارته صحبة البيت

جارته : حمد الله علي السلامة يا استاذ

احمد : الله يسلمك

جارته : جيت امته

احمد : لسه حالا

جارته : علي فكرة الحج اتصل بيك أكتر من مرة

احمد : ابويا

جارته : اها

احمد : طيب ماشي انا رايح اصلا حالا

جارته : ابقي طمني عليك لما توصل

احمد : ان شاء الله

وطلع احمد لم حاجاته

وراح ركب العربية الى هتوديه البلد

وركب فعلا

وبعد سااعاات وصل احمد البلد

نزل من العربية

قابل مين ؟؟؟؟

ياتري قابل مين

قابل محمد ابن عمه

محمد : مييييييييييييييييييييييييين احمد ؟؟؟؟

احمد : اها يابني ايه شوفت عزرائيل ههههههههههههههههه

محمد : وحشني يا وله

احمد : وانت كمان والله يا محمد ايه اخبارك

محمد : الحمد لله عايشيييييييييييييين انت عامل ايه يا ولة

احمد : وله ايه ياعم متهدي شوية عليا

محمد : ايه انت بجيت خلاص بندري

احمد : بندري ايه يابني

محمد : انت اتغيرررت يااحمد ومبجتش زي الاول

احمد : يلا يابني علشان توصلني

محمد : اوصلك فين ؟؟

احمد: البيت يابني

محمد : لا لا لا لا تعال نروح البيت عندنا نتغدي الاول

احمد : لا يلا نروح ابويا وامي وحشني وعايز اشوفهم

محمد: طيب يلا انت حر

احمد : طيب يلا

مشيوا الاتنين وراحوا بيت احمد

احمد دخل البيت سلم علي ابوه وامه وقعد اتكلم معاهم

وبالليل بعد مسلم عليهم قال لابوه انا عايزك في كلميتن

ابوه خدوا وخرجوا معرفشي رراحوا فين بس المهم انهم خرجوا

وهما ماشين

الحج : ايه يا احمد خير في ايه

احمد : بصراحه يابا انا كنت عايز اكلمك في موضوع كدا

الحج : قول يا احمد في ايه
احمد : انا معايا بنت في الجامعه بحبها وعايز اخطبها

الحج : ودي من مصر يا احمد

احمد : اها من مصر يابا

الحج : بص يااحمد انت طلبت تروح مدرسه كبيرررة

احمد : اسمها الجامعه ياباا

الحج: انا معرفش في الحاجات دي

احمد : المهم يابا البنت دي بحبها وهي بتحبني وعايز اخطبها

الحج : يابني بنات مصر غيرنا

احمد : لا يابا دي كويسة اوي

الحج : ياااحمد فكر تاني وانا يابني مش هتأخر عنك

احمد : تسلملي يارب يابا وربنا ميحرمنيش منك

الحج : تصدق ان امك لسه مكلماني في الموضوع دا

احمد : موضوع ايه

الحج : كانت عايزه تخطبلك مسعدة بنت خالك

احمد : حرام عليك ياباا دي دايسه علي وشها قطرر قبل كده

الحج : بس يا وله دي بنت خالك برضه

احمد : ماشي يابا سكت اهو

ومشي ابوووه هوه واحمد ماشين بيتمشوا في البلد وروحوا بالليل

احمد كان مستعجل عايز يروح علشان يكلم نور

المهم دخل احمد اوضته وقال هكلم نور

المهم اتصل بيها

نور ردت عليه

احمد : نوور
نور : احمد ازيك

احمد : الحمد لله تمام ازيك انتي عاملة ايه

نور : الحمد لله تمام

احمد : فاكرة يا نور السبب التاني الى كنت بقولك عليه بتاع الشقه

نور : اها طبعا فاكرااه الي انت مردتش تقولي عليه

احمد : ما انا خلاص كلمت الحج

نور : حج ايه ؟ مش فاهمة حاجة
احمد : نور

نور : نعم

احمد : شكلك حلو وانتي بتعملي عبيطة ههههههههههههههههههههه

نور : ههههههههههههههههههههههههههههه لا بجد مش فاهمة في ايه

احمد : نور

نور : يادي نور نعم يابني

احمد: بحبك

نور : نعم !!!!!!!!!!!!!!

احمد : ايه قولت حاجه مش علي مزاجك ؟

نور : نعم !!!!!!!!!!!!!!

احمد : ايه يابنتي عليكي عفريت اسمه نعم ؟؟
نور : ايه !!!!!!!!!!!!!!!

احمد : طيب بقولك ايه هههههههههههههههههههه اعتبريني مقولتش حاجة

نور : مين !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

احمد : ههههههههههههههههههه وربنا هبلة

نور : احمد اقفل دلوقتي ونكمل بعدين

احمد : ههههههههههههههههههههههه ليه يابنتي

نور : اسمع الكلام بس يااحمد علشان خاطري

احمد : حاضر يا ستي

نور : سلام يا,,,,,,,

أحمد : ياا ايه ؟؟؟

نور : يارخم ههههههههههههههههههه

احمد : سلام يا رخمه

وبعد مرور اياام حوالي اسبوع تقريباا

وكانت مكالمات احمد ونور عباره عن اتنين خلاص بقي بيحبوا بعض

رجع احمد الشقه القديمه خد حاجته كانت نور ظبطت ليه شقه جديدة

وراح نقل حاجاته في الشقه الجديدة ومستني يعرف رد نور علي اخر سؤال كان سأله ليها

ياتري هتعملي ايه يا نور

وعمالة تفكر ياتري اقوله ايه

كل ما تتخيل الموقف مش عارف تفكر في اي حاجة

احمد : نور

نور : نعم

احمد : بصراحه كدا

نور : ها

احمد : وبدون مقدماات

نور : يارب نخلص هههههههههههههههه

احمد : هنخلص اهو

نور : طيب يلا انطق ههههههههههههههه

نور : دانا يابني لو بحب في ابو الهول كان زمانه نطق ههههههههههههههه

احمد : علي اساس انك بتحبيني يعني

نور : عارف مستر كاظم الساهر

احمد : وهل يخفي القمر
نور : بيغني بئي وبيقول ((( هل عندك شك ))) اظن كده مسمعش صوتك تاني

احمد : لا مش فاهم وضحي حضرتك ههههههههههههههه

نور : طيب اها يا سيدي حاجة تانيه

احمد : اها ايه بقي ؟

نور : يلاهوووووووووووووووي يابني خنقتني

احمد : طيب خلاص خلاص خلاص

نور : ها كنت عايز تقول ايه

احمد : كنت عايز اقولك






اقولك







اقولك










اقووولك















تتجوزينني


هههههههههه
انتهت اليوميات
يارب تكون عجبتكو

تقبلو تحياتى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://rohe.hooxs.com
حسام
عضو جديد
عضو جديد
حسام


عدد المساهمات : 120
تاريخ التسجيل : 01/03/2010
العمر : 39

الحلقات الاخيرة من يوميات صعيدى فى الجامعه Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحلقات الاخيرة من يوميات صعيدى فى الجامعه   الحلقات الاخيرة من يوميات صعيدى فى الجامعه Emptyالخميس أكتوبر 21, 2010 2:15 pm

جميل يابو سعيد
تسلم الايادى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابوسعيد
القيصر
القيصر
ابوسعيد


عدد المساهمات : 1258
تاريخ التسجيل : 14/02/2010
العمر : 49
الموقع : قلب سعيد واسلام

الحلقات الاخيرة من يوميات صعيدى فى الجامعه Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحلقات الاخيرة من يوميات صعيدى فى الجامعه   الحلقات الاخيرة من يوميات صعيدى فى الجامعه Emptyالخميس أكتوبر 21, 2010 2:39 pm

ميرسى على مرورك ياعسل
انت الاجمل
تقبل تحياتى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://rohe.hooxs.com
 
الحلقات الاخيرة من يوميات صعيدى فى الجامعه
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» الحلقة الثانية من يوميات صعيدى فى الجامعه
» الحلقة الخامسة من يوميات صعيدى
» يوميات كوميدية جنان

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: المنتديات الادبيه :: منتدى القصص والروايات-
انتقل الى: